Eerste RA*W LAB kreeg vleugels

In het kader van ‘learn by doing’ hebben we eind januari de eerste RA*W LAB gehost. De insteek: in kleine multidisciplinaire teams bestaande uit jonge reclametalenten aan de slag op een business challenge van een bijzonder merk. Amsterdam Ad Blog publiceerde er een stukje over.

De eerste editie van RA*W LAB was in samenwerking met marketing innovator Red Bull. Op vrijdagavond ontvingen de deelnemers de briefing, om vervolgens consumer insights te vergaren in het Amsterdamse uitgaanscircuit. De insights werden later op de avond direct met elkaar gedeeld, toen de deelnemers weer samenkwamen in het indrukwekkende Amsterdam View aan het Rokin.

De volgende ochtend verzamelde de teams om 10h00 bij het Red Bull hoofdkantoor aan het IJ in Amsterdam Noord. De zaterdag stond geheel in het teken van idea generation aan de hand van verschillende brainstorm methoden. Tussen elke pressure-cooker brainstorm sessie door presenteerden de teams hun beste ideeën aan elkaar. De teams gaven elkaar feedback en zorgden ervoor dat ieder idee getoetst werd aan de inzichten die de avond ervoor waren vergaard. Aan het einde van de dag werden 21 ideeën gepresenteerd aan het internationale marketing team van Red Bull.

Robin van Rooij (Brand manager at Red Bull International): “Deze eerste RA*W LAB bleek een mooie samenwerking, want Red Bull staat voor vleugels geven aan talent en voor innovatie, net als RA*W.”

Check hier de foto’s van de eerste RA*W LAB.

Previous Next