RA*W University

WORKSHOPS SPECIALLY FOR STUDENTS

Naast de RA*W sessies voor werkend talent, worden er sinds het voorjaar van 2014 ook sessies speciaal voor studenten georganiseerd. Dit sublabel van RA*W, met een eigen bestuur, heeft als doel het gat te verkleinen tussen studenten en de reclame-industrie. Tussen alle aanmeldingen voor reguliere RA*W sessies zitten namelijk steeds meer studenten. Dat is niet zo gek, want de reclame-industrie lijkt van buiten soms wel ondoordringbaar. Ook als je talent en doorzettingsvermogen hebt. Daarom is er RA*W University.

10334283_784988651512610_6860839689686118586_n21

In de vorm van sessies bij reclamebureaus of op andere inspirerende locaties, biedt RA*w University de verdieping die studenten in de collegezaal niet krijgen. Daarmee is RA*W University dé plek waar ambitieuze studenten de reclamewereld leren kennen.

Initiatiefneemster en student Rein Bojahr: “Als student is het erg lastig om erachter te komen wat je allemaal kunt doen binnen de reclamewereld. Ik miste tijdens mijn studie een platform waar ik kennis kon vergaren over deze branche. Via RA*W University kunnen studenten nu op een informele en leuke manier kennis maken met de reclamewereld.”

11212651_983900718288068_906210119831821553_o

Beginnen bij het begin
Afgelopen jaar waren er vier sessies: een sessie over de structuur achter een reclamecampagne bij Ogilvy & Mather Amsterdam, een eerste kennismaking met merkpositionering bij Selmore, een sessie over ‘hoe je de beste stagiair ter wereld wordt’ bij Spaces met een panel van N=5, Natwerk, Bored of Advisors en talentontwikkeling expert Wiecher Schols. We sloten het jaar af met een sessie bij Fitzroy, waar we een campagne gericht op een jonge doelgroep onder de loep namen.

10463763_816345095043632_2513553940884884700_o

Wil je er de volgende keer (weer) graag bij zijn, houd dan goed de Facebook pagina van RA*W University in de gaten. Hier kan je trouwens ook de foto’s vinden van de eerste sessie.

RA*W University is geïnitieerd door: Rein Hannah Bojahr (Natwerk), Gerben van der Zwaard (Selmore), Lex Noteboom (Publicis), Liza Hopman (NoProtocol), Dirk Jan de Krom (Glasnost Communications) en Cathalijn van Hellenberg Hubar (Ogilvy & Mather Amsterdam)